Kmenový repertoár Balet Praha Junior
Quattro Dances
Originální kolekce jednoaktových baletů mapující hranice současného tanečního divadla
Pokolikáté už se my tanečníci vracíme k Čajkovskému? Tentokrát nabízíme moderní pohled mimořádně talentovaného belgického tvůrce Kevina Durwaela na několik skutečných perel z kultovního Labutího jezera. Vychutnejte si slavné romantické hudební motivy vyjádřené zcela moderním pohybovým slovníkem. Je to symbolické smíření mezi klasikou a modernou, na které jsme čekali celé 20. století. Tanečníci opravdu musejí stále "přepínat" mezi oběma technikami, styly a donedávna nesmiřitelnými tanečními světy - to postmoderní "přepínání" - "switch" v názvu díla je opravdu příznačné. Jak to asi tradiční baletní diváci přijmou ..... a co ti úplně noví?
So in Love
Choreografie/ Choreography: Attila
Egerházi (Maďarsko)
Hudba/ Music: Caetano
Veloso, Astor Piazzola
Asistenti/ Assistant: Linda Svidró, Viktor Svidró
Kostýmy/ Costumes: Andrea
T. Haamer
Je to všechno zvláštní sen v miniaturním světě před a za klíčovou dírkou - realita se prolíná s fantazií, nevíme, co je fikce a co realita... jen doteky, kontakty a konflikty všudypřítomné emoce jsou naprosto skutečné - tohle všechno dokáže současné taneční divadlo!
New Beginning
Tanečníci stojí před hromadou starých kufrů, se kterými musí postupně v neustálém pohybu odvyprávět, co kufr na jevišti evokuje - bolestný odchod, rozpačitý příchod, životní rozhodnutí, nejisté čekání na perónu, strach z budoucnosti, melancholické vzpomínky, hledání nového světa a nové naděje - prostě "nový začátek".
Je to už čtvrté dílo této skandinávské umělkyně se slovanskými kořeny pro naše tanečníky - a její imaginace ..... a také nároky na tanečníky i diváky stále gradují!
Intimate Spaces
Dílo "Důvěrná místa" se velmi abstraktně dotýká bolestného vztahu umělce přecitlivělého na "ženskou inspiraci" všude kolem. Nehledejte v tom ale Janáčkův "životopis" je to velmi drastická, ale velmi stylizovaná a abstraktní sonda spíše do Janáčkovy hudby, než do jeho života, je to poklona velkému hudebnímu géniovi, pro kterého byl ženský element vždy sžíravou a věčně nenaplněnou inspirací.
"Když kámen, kov i moře, celý svět všemocná smrt tak nelítostně sžírá, jak tuhle spoušť má krása vydržet, když křehký květ je celá její síla?"
Five Solos to Heaven
Choreografie / Choreography: Lidia Wos (Swe/Pol) Asistent / Assistant: Antonín Schneider Hudba / Music: Georges Bizet, Rodion Ščedrin
"5 nebeských sól" se pohybuje mezi snem a realitou, kolektivismem a individualismem, jiskřivou energií a hloubavou melancholií. Je to hravé představení plné fantazie, které chce promlouvat přímo k divákově představivosti."
Tento duet byl v roce 1999 první příležitostí studovat v ČR dílo vynikajícího maďarského choreografa Attily Egerháziho. Muž a jeho dívčí alter ego, se kterým stále soupeří a snaží se od něj osvobodit. Dílo je po technické i výrazové stránce vždy velkou výzvou pro nejlepší sólisty Baletu Praha Junior - v roce 2005 s ním dva z nich excelovali až ve finálovém večeru mezinárodní televizní soutěže European Broadcasting Union.
Hledáme své místo ve světě, každý se cítí být osobností, ale každý musí respektovat "pravidla" a přitom zůstat "svůj". Někdy jsou společenské konvence tak silné a svazující, že jim člověk není schopen čelit a podléhá a tzv. ho to "semele". Uniformitu lze nonverbálními prostředky dobře představit, stejně tak výrazný individuální projev je samozřejmou výbavou kvalitních tanečníků. Toto vše uvidí diváci v komorním tanečním dramatu doprovázeného převážně strhujícím doprovodem bicích.
"Rozladěné" je lehce sarkastická taneční humoreska o často obrácených rolích muže a ženy ve společnosti i partnerských vztazích a situacích, které tyto převrácené role mohou způsobit," řekl o vzniku inscenace na pestrou hudební koláž s názvem Rozladěné (Odd Couples) slavný maďarský choreograf Attila Egerházi. Chceme naladit Vás diváky na vnímání krásy pohybu, které sice v čase pomíjí, ale jsou věčné ve vteřině, po kterou jej na jevišti sledujeme!
Stvoření tance
umělecký vzdělávací program
Stvoření tance je profilové výchovné a vzdělávací představení tanečního divadla, která v mnoha regionech dosud chybělo a zcela se vymyká nepřeberné činoherní nabídce agenturních pořadů pro školy!
Moderátor pořadu (75 minut bez přestávky) představí srozumitelným a uceleným způsobem jednotlivé taneční techniky a jejich historii (klasický balet, moderní tanec, jazzový a lidový tanec, taneční sporty,...)
Každá žánrová oblast je současně prezentována choreografickými ukázkami z kmenového repertoáru jednoho ze dvou uměleckých těles konzervatoře TCP.
Choreografie mapují nejvýznamnější období a umělecké osobnosti taneční historie od dob klasických romantických baletů až po tvorbu současných choreografů. Tímto způsobem se snažíme kultivovat mladé diváky, aby se v přemíře technických a čistě komerčních impulsů naučili vnímat hodnotná umělecká díla, resp. umělecký a výchovný potenciál současného tance a tanečního divadla.
Významný výchovný efekt spočívá také v tom, že diváci neuvidí dospělé taneční hvězdy zdánlivě nedosažitelných kvalit, ale své vrstevníky, kteří již rozvinuli svůj talent a další profesní předpoklady do výjimečných profesionálních výkonů.